Idag träffade vi lasse kongo!

Nja, nästan i alla fall.

Jag, Mr C och lillen var hemma hos bror min på inflyttningsfest.
Han har äntligen fått ett boende där personalen bryr sig.
När de kommer hem till honom och hjälper honom med städningen så städar de på samma sätt som de skulle ha gjort hemma hos sig. Tidigare kunde min bror nästan leva i smuts bara för att personalen var lata.

Där var i alla fall en av min brors arbetskamrater.
Snubben pratar precis som Lasse Kongo och man får anstränga sig lite grann för att höra vad han säger, men han var en av de roligaste killar jag har träffat!
Han frågade syrran min vad hon hade i ansiktet och hon svarade att det var en leverfläck hon hade haft den sen födseln. "Fyy faan va äckligt" svarade "Lasse Kongo".
Sättet han sa det på gjorde att man inte kunde låta bli att skratta, det var verkligen inte elakt menat av honom.

Theo skötte sig som vanligt, han har blivit riktigt social! 10 veckor är han nu och han har gått från "grönsak" till bebis. Nu är det mycket mer vakentid då han bara vill vara med, helst glo på tv, speciellt om farsan spelar NHL på Playstation, då sitter han knäpptyst och bara stirrar ;)
Hos bror gick mormor omkring med honom i lägenheten och visar honom hans spegelbild.
Stackarn började gråta och grät sedan varje gång han såg sig själv i spegeln.
Han har väl aldrig sett något fulare sa mormor. Hon är elak.

Nu hör jag att Mr. C nattar den lille, som har börjat vägra nappen, för nu har han kommit på att pekfingret är godare. Smack, smack och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0